Under mina dryga 30 år i branschen har jag haft förmånen att få träffa många olika typer av människor, företag och organisationer. De har lärt mig enormt mycket och jag glad över att få höra att jag faktiskt i mina bästa stunder faktiskt gjort skillnad. De uppdragsgivare jag haft genom åren har varit mina bästa lärare och energigivare. Jag är djupt tacksam över att allt förtroende jag fått och alla utvecklande diskussioner vi fört. Det har gjort resultaten bättre. När man med lyhördhet och respekt kan närma sig varandra och uppgiften så kommer det ofta fram lösningar som bär över tid och rum. Idéer som griper och berör, budskap som verkligen kan ge mottagaren nytta, nöje, värde och glädje.

Som kommunikatör ingår man alltid i ett sammanhang. Därför vill jag ockå tacka alla de underbara och inspirerande arbetskamrater, nätverkskollegor, samarbetspartners, lärarkollegor och elever jag har och haft. Ni hjälper mig att växa och ser till att jag fortfarande utvecklas.

Jag är stolt över att vara en produkt av mina erfarenheter, de uppdrag jag haft och de människor jag mött. Jag brinner för att med nyfikenhet, empati och uthållighet fortsätta att se och bejaka människan i en värld fylld av möjligheter. Med den positiv grundsyn på individen, gruppen och världen så kommer världen fortsätta att utvecklas. Det börjar hos varje enskild människa, kan vi bejaka vår egens och andras storhet så är kan vi tillsammans åstadkomma underverk. I det lilla och det stora. 

Stoltpreswebbs20

Gamla och nya uppdragsgivare

Svenska Stöldskyddsföreningen, Kommunal, Ahlsell, Expressen, SEB Trygg Liv, Jernhusen, Birka Cruises, Eurobasket2003, Bedege, Rejmes, Glasbranschföreningen, SIF, TCO, Nynäshamns Ångbryggeri, Maxwell House Kaffe, Norrost, RiksOst, Riksidrottsförbundet, Arbetsgivaralliansen, Hiby, Fabege Cityfastigheter, Gröna Konsum, Stockholm Operafestival, CentrumKompaniet, Hammarby IF, Valvoline, Berghs School of Communication, Lärarhögskolan, Subaru, Vårdförbundet, TCO Development, Polisförbundet, Metall, Taxi020, Astra Zeneca, Sandahl Partners, Citroen, Stockholmshem, Läkemedelsindustriföreningen/LIF, Globen, ABF Dalarna, Tulip Computers, Siemens, Civilekonomerna, Affärsnätverket Arndts, Botkyrka Buss, Uppsalahem, EO Grafiska, Sign & Image, Stockholms Handelskammare, Alumbra, Nomad, Scanreco, Vilja Lysa AB, Sveab/Crussel & Co, Branschorganisationen Färg, Möbler & Interiör/FMI, Vesucon, Hejdadig Affärsutveckling, Watzit, Future Location, Acitive Branding, Media Effekt, Eurovator, Fälldin Media, Prime Bemanning & Rekrytering, Mannerstråle & Associates, Albert Productions, Ewa Wigenheim Kommunikation, Gunilla Janmark Coaching, Eventicum och många fler.

Några röster om Ulf Bergman på Stolt Kommunikation

"Ulf Bergman på Stolt Kommunikation är en av de få personer som jag har mött som verkligen lär en att leva sitt varumärke. För mig tog det nästan 3 år innan jag började förstå vikten av den hjälp Ulf verkligen kunde ge mig. Insåg detta först när jag startade ett nytt företag och trodde jag visste allt redan. Ulf ledde mig fram till att hitta och skapa en varumärkesplattform, på ett tydligt och kreativt sätt. Rekommenderar Ulf Bergman från hela mitt hjärta.
John Gustafzon/Stockholm Flytt & Transport AB

"Ulf Bergman på Stolt Kommunikation är en av de få personer som jag har mött under mitt liv som är kongruent! "He walks the talk!"
Ulf har förmåga att koppla samman vänster & höger hjärnhalva med hjärtat, och får tanke & känsla att bilda en HELHET.
Med ett starkt brinnande intresse för människor, processleder Ulf kunden fram till att hitta och skapa sin egen varumärkesplattform, på ett tydligt och kreativt sätt. Att få jobba med sitt företag inne från och ut – resulterar i ett STOLT Varumärke!
Det är en mänsklig rättighet att få känna sig stolt! J
TACK – för att du hjälpte mig att tälja fram kärnan och diamanten i mitt bolag!"
Angelica "albert" Albertsson – VD/Evenemangsproducent Albert Production AB

"Ulf är en av de mest inspirerande reklammänniskor jag har träffat. Det är många bra utläggningar jag har stulit av honom och använt genom åren. Med whiteboard-pennan förklarar han något komplicerat och svåröverskådligt i några snabba pennstreck. Och helt plötsligt ser man allt i ett annat perspektiv, det som saknades."
Lars-Henrik Lindahl, fd elev från Berghs School of Communication, numera VD/AD på Society Kommunikation

"Jag har just varit på ett av de mest ögonöppnande möten jag någonsin varit på med Ulf Bergman på Stolt Kommunikation! Herregud säger jag bara! En kille som inte bara jag utan största delen av Sveriges företagare skulle behöva träffa och jobba med. Jag Är oerhört glad över att ha gått med i Arndts Gondolen. Detta kommer att bli en lärorik och fantastisk resa. Du har rätt Micke - SÅ givande det är att "hänga" med rätt folk ...."
Lili Öst, artist, inspiratör, manusförfattare, producent och regissör

"Jag är så nöjd med vårt samarbete och det stöd du gav oss. Vi processade fram en gedigen plattform för vårt företag, som gör oss tydliga för både oss själva och för våra kunder. Ulf Bergman är otroligt proffsig och ger alltid det där lilla extra!"
Elisabeth Andersson Brinkman, Vilja Lysa AB

 

 

Vad var det bästa med Varumärkesakuten?

"Du var grym, som två terminer på Berghs komprimerat. Mycket bra pedagogik"
Patrik Kristensson, Pole Position

"Det var strukturerat och en röd tråd genom hela utbildningen"
Päivi Morell Heinänen, PMH Security Consulting

"Väcker tankar och ger ett fokus på vad jag måste göra för att växa"
Micke Askernäs, mentalist och Svensk Mästare i Magi 2011.

"Bra tempo, omväxlande uppgifter. Roligt och nyttigt!"
Anna Kleinwichs Magnusson, Stockholm Skrivbyrå

"Det bästa med dagen var tempot, koncentrationen, innehållet, helheten, pärmen, kunskapen, och vänligheten. Utan inbödes ordning..."
Karin Gustafsson, Tilltro.se

"Det bästa med dagen var att få med sig tre värdeord man kan jobba vidare med, men även helheten."
Sven Ljung, Sven Ljung Design

"Insikten om att jag egentligen är halt var det bästa med kursen"
Bo Lundberg, Bo Lundberg Illustration

"Hjärtat, värderingar, vision-mission-mål. Toppen. Tack Uffe för en bra kurs! Jag och Morten kommer att ha bra nytta av detta, när vi planerar in kommande halvår/år! "
Fredrik Petersen, VD IT Office

"Inspiration! Bra verktyg!"
Marianne Engblom, Ateljé Idé

"Engagemanget och viljan att ge allt du kan. Fantastiskt mycket "kött på skelettet", det ger mersmak. Den fina pärmen och strukturen. Det är proffsigt och gediget, din erfarenhet känns!!! Tack."
Maria Redig, Life Creation

"Dr Stolt"
Eva Ringmar Cederskog, Active Stable

"Få lite struktur på hur man bör tänka och lägga upp varumärkesarbetet"
Sasha Branner, Branner Translation

"Inspirationen och energin. Definiera - inringa och att jag fått ytterligare verktyg för vår skuta"
Ulrika L Forsberg, Press Art

"Definitionen av kunder, kontakter och möjligheter till utveckling"
Peter Rehnfeldt, Press Art

"Du har en härlig energi och har en bra pedagogik för att hålla ämnet intressant och lätt förståeligt. Mycket bilder gör det lättare att komma ihåg."
Staffan Lundell, Alchemy Network

"Det bästa med dagen var strukturen och att ledas fram steg för steg och få dokument som stöd"
Evakarin Wallin, Awake Communikation

"Dialogen i en mindre grupp och praktiska exempel"
Alf Kjeller, Alf Kjeller Konsult AB

"Att få bolla våra värderingar och paketering mot marknaden med en utomstående och engagerande person"
Johnny Pihlström, Allgood AB

"Stark energi, roligt att knåpa med det egna, TACK!
Ulrika Algotsson, Allgood AB

"Knådandet. Aha-upplevelsen. Givande och tagande med övriga deltagare. Och du Uffe var bra!
Barbro Björn, Barbro Björn Konsult (fd marknads- och reklamchef på Birka Cruises, 1992-2012)

"Fått bättre insikt om varumärkesarbetet. Blivit mer motiverad. Träffat roliga/intressanta människor."
Ricard Culander, Oak Point Infosystems AB

"Jag kan se "ljuset". Personligt. Ute ur dimman. En röd linje. Fler "klickar". Trevliga människor i gruppen, intressanta kontakter"
Johanna Frieberg, Hjermesta Active Stable

 

Stolt på FacebookStolt på TwitterStolt på LinkedIn

Mina erbjudanden

Mina erbjudanden



Frukostföreläsning "Varumärket &
Det nya ledarskapet i en digital värld" med Carina Wimert.  Onsdag 20/12 på K22 kl 8-9.30.

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Framtidens ledarskap ser annorlunda ut. Det fungerar inte längre att peka med hela handen, vifta med piska eller morötter. Framtidens medarbetare vill ha frihet, arbeta med något meningsfullt och få utrymme för sin kreativitet. Dessa behov ställer helt nya krav på framtidens ledarskap.

Carina Wimert har 15-års chefserfarenhet och har som konsult haft uppdrag som förändringsledare, coach, facilitator, och moderator, interimschef, marknads- och kommunikationskonsult både från näringslivet och kommunal verksamhet. Den röda tråden är det mänskliga och affärsmässiga perspektivet i symbios för att nå önskat resultat.

Carina kommer presentera en forskningsbaserad ny metodik som skapar förutsättningar för motivation, prestation och välbefinnande och hur du som ledare kan anpassa ditt eget beteende för att möta mottagarens behov. i en digital tid behöver varje ledare som vill nå hållbar framgång på djupet förstå det behovsanpassade ledarskapet.
Undertecknad kommer visa hur denna filosofi kommer vara avgörande för en organisations varumärke och attraktionskraft. Och hur allt hänger ihop. Allt kommunicerar.

Välkommen till det kostnadsfria frukostseminariet Varumärket & Det nya ledarskapet i en digital värld 20 december. Frukost serveras från kl 8.01 och seminariet pågår mellan kl 8.30-9.30. Adressen är återigen K22/Krukmakargatan 22 på Södermalm. Varmt välkommen.

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.eller till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Reklambyrån Stolt Kommunikation
utbildar, coachar
och utvecklar varumärken med Stoltmetoden

Vill du ha ständig hög-
konjunktur? Vill du dubbla din lönsamhet? Då ska du medvetet och uthålligt bygga ditt varumärke. Stoltmetoden hjälper dig att få ihop kultur, marknadsföring och
försäljning. Metoden fungerar lika bra för en person som för en stor organisation. Det här kan du köpa av reklambyrån Stolt Kommunikation. (Sidan håller på att uppdateras. Mer fördjupning kommer)

Fyra steg för
hjälp till självhjälp -
utbildning/coaching


1. Inspirationsföreläsningar
för passion och förståelse
Insikten om att styrkan i varumärket är avgörande för att nå framgång i all verksamhet. Mina föreläsningar hjälper individer, företagare och organisationer att förstå nyttan av att tänka varumärke. Man får inspiration, kunskap och insikt. Pris från 9.900:-

2. Varumärkesanalys för insikt
Utan spaning ingen aning. Hur starkt är varumärket? Hur känt, stolt och efterfrågat är det? Fungerar ditt marknadsackord o.s.v? Stolt Varumärkesanalys
genomförs i olika omfattning beroende på behov och budget. Från 14.900:-

3. Varumärkesakuten - tre utbildningar för
ständig högkonjunktur

Varumärkesakuten är utbildningsplattformen hos reklambyrån Stolt Kommunikation. Du kan boka Varumärkesakuten Första Hjälpen, en halv dag eller en hel dag, Varumärkesakuten Silver eller tre halvdagar. Den kallas Varumärkesakuten Guld. Beroende på vad du väljer ingår olika mängd coaching. Genom föreläsningar och workshops får du kunskap, verktyg och struktur. Över 230 personer har hittills gått utbildningen och 92% är nöjda eller mycket nöjda. Från 4.900:-

4. Stolt Coaching - när du behöver stöd att gå från ord till handling
Att gå från ord till handling är för de flesta den största utmaningen. Trots en enorm potential fastnar många i vardagens alla måsten . Det vill jag råda bot på. Med utgångpunkt i Stoltmodellen bestämmer vi nuläge och spikar mål och vilka aktiviteter som ska genomföras till nästa uppföljningsmöte. Det går att köpa Stolt Coaching för 5, 10 eller 20 tillfällen per år. Pris från 9.900:-

 

Reklambyrån utvecklar ditt varumärke konkret med Stoltmetoden

På reklambyrån får du konkret och handfast hjälp med allt ifrån värdegrundsprocesser, strategi och handlingsplaner till produktion av all typ av reklam.

1. Stolt Kraftsamlings- och samsynsprocess fångar kultur och värderingar
Denna workshop skapar kraft, samsyn och en stabil och implementerad plattform inför utmaningen att bygga och leva sitt varumärke. Allas tankar och idéer dokumenteras. och blir synliga och användbara. Resultatet blir konkreta förslag kultur, mer- och kärnvärden som fungerar i praktiken. Det är en snabb, rolig,
spännande och dynamisk process. Och den behöver inte ta mer än en halv dag. Från 19.900:-

2. Varumärkesplattformen - grunden för kommunikationsstrategin
En varumärkesplattform är ett styrinstrument, en karta och en kompass för framtidens kommunikativa strategier och insatser. Där definieras målsättningar och där fastställs kärnvärden och mervärden, konkurrenter och målgrupper. En varumärkesplattform är ett levande dokument som ska uppdateras regelbundet så att det stöder organisationen i nuet. Från 19.900:-

3. Handlingsplan och kommunikationsstrategi för lönsamma relationer
Hur får vi ihop vår kultur, marknadsföring och försäljning? Var ska vi synas? Hur? När? Vilka ska vi prata med? Vilka kanaler ska vi välja? En konkret handlings- plan gör det nmöjligt att få ut sitt budskap och bygga hållbara relationer med omvärlden. Ditt marknads-
ackord behöver klinga starkt, attraktivt och länge. Hur låter din musik? Från 19.900:-

4. Stolt Trestegsraket
Innehåller de tre grundläggande stegen för byggandet av ett varumärke. Kraftsamlings- och samsynsprocessen + Varumärkesplattformen + Handlingsplanen/
kommunikationsstrategin. Med Trestegsraketen kommer du snabbare och tryggare mot målet. Offereras.

5. Koncept och kreativ plattform ger dig en innehållsmotor
Att formulera ett bärande kommunikationskoncept är avgörande om man vill nå ut med sitt budskap. Ett starkt koncept är ”evigt”, medianeutralt och unikt. Det fungerar och känns igen i alla kanaler, från personliga möten till sociala medier. Och allt däremellan. På ett bärande koncept kan man bygga starka idéer vilka är detsamma som lösningar anpassade för olika kanaler. En bra idé är överraskande och relevant. Offereras. Här syns några exempel på koncept genom åren som är grunden för de erfarenheter som finns på Stolt Kommunikation.

6. Löpande stöd och produktion
Reklambyrån Stolt Kommunikation hjälper kunder som vill växa och göra världen lite bättre. Med start i mål och strategi byggs en årsplan av aktiviteter där
marknads- och säljinsatser skapar ett flöde som ger resultat. Kanalerna kan vara hemsidor, presentationsmaterial, nyhetsbrev, sociala medier, annonser, events, filmer och allt som behövs för att bygga och leva
varumärket. Uthålligt och strukturerat. Offereras.